Na dzień dzisiejszy samorządy w bardzo dużym stopniu korzystają z szeroko pojętego sprzętu komputerowego. To z kolei wiąże się z jego zużywaniem i koniecznością wymiany na nowy sprzęt i urządzenia. W związku tym, pojawiła się możliwość dofinansowania na zakup sprzętu komputerowego dla samorządów. Z doświadczenia wiemy, iż często takie dofinansowania wiążą się z koniecznością skompletowania sterty dokumentów oraz chodzeniem po urzędach.
Przeczytaj również: Jak kupić swój podpis elektroniczny?
Czym jest e-podpis?
Podpis kwalifikowany (e-podpis) to nic innego, jak narzędzie umożliwiające podpisywanie dokumentów przy pomocy tzw. certyfikatu kwalifikowanego. To z kolei oznacza, iż jest on równie ważny, co podpis odręczny i ma taką samą moc prawną.
E-podpis nie tylko wpływa na szybszy proces składania wniosków o zakup sprzętu dla samorządów, ale również znacznie zwiększa bezpieczeństwo dokonywanych procesów administracyjnych oraz udostępnianych danych.
W jaki sposób korzystać z e-podpisu?
Chcąc skorzystać z podpisu kwalifikowanego, konieczne jest wykupienie oraz aktywacja certyfikatu kwalifikowanego, jak również dostęp do systemu, który umożliwi składanie wniosków w sposób elektroniczny.
Podanie o zakup sprzętu – aktywacja kwalifikowanego podpisu elektronicznego
Posiadanie własnego podpisu kwalifikowanego wiąże się z bardzo szerokim zakresem korzyści zarówno dla osoby fizycznej, jak i osoby prawnej. Zatem jeśli jesteś zdecydowany na wyrobienie, a następnie aktywację własnego podpisu kwalifikowanego, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.