Z korzyści płynących z elektronicznego podpisu elektronicznego korzystają zarówno nie tylko przedsiębiorcy. E-podpis z certyfikatem każdym dniem zyskuje na popularności. Wiele osób decyduje się na posługiwanie e-podpisem zapominając o obowiązku odnowienia ważności certyfikatu. Co zrobić, gdy certyfikat podpisu elektronicznego stracił ważność?
Jednym z najważniejszych zastosowań podpisu elektronicznego jest potwierdzenie tożsamości osoby składającej podpis.
Podpis elektroniczny niesie za sobą skutki prawne jeśli kwalifikowany certyfikat został wydany przez kwalifikowanego dostawcę usług zaufania i był ważny w momencie składania podpisu.
Co w sytuacji, gdy certyfikat jest nieważny? Weryfikacja podpisu elektronicznego nie zostanie zakończona. Warto jednak zaznaczyć, że dokument opatrzony e-podpisem, którego certyfikat już wygasł, jest wciąż ważny. Należy pamiętać, że po upłynięciu ważności certyfikatu nie będzie można z powodzeniem go zweryfikować.
Odnowienie e-podpisu można rozpocząć około 60 dni przed datą wygaśnięcia certyfikatu. Warto więc wcześniej rozpocząć procedurę odnowienia, by zachować jego ważność.