Różnego rodzaju podpisy elektroniczne, z uwagi na ich wykorzystanie w podpisywaniu dokumentów musiały zostać objęte ustawą, która dokładnie określa sposób i możliwości ich wykorzystania. E-podpis z pewnością ułatwia życie zarówno przedsiębiorcom jak i osobom fizycznym, jeśli chcesz dowiedzieć się dlaczego, kliknij tutaj.
Przy spełnieniu odpowiednich warunków dokument opatrzony podpisem elektronicznym staje się równoważny pod względem skutków prawnych dokumentowi opatrzonemu podpisem własnoręcznym. E-podpis po spełnieniu odpowiednich warunków uznawany jest za bezpieczny podpis elektroniczny, który zgodnie z ustawą jest:
- przyporządkowany wyłącznie jednej osobie
- sporządzony za pomocą kontroli osoby upoważnionej do tworzenia certyfikowanych podpisów elektronicznych
- powiązany z danymi, do których został dołączony, w sposób który pozwala na wykrycie nawet najmniejszej, późniejszej zmiany
Aby podpis elektroniczny mógł zostać uznany za bezpieczny, wystawiony oraz odnawiany może być tylko i wyłącznie przez podmioty do tego upoważnione, które wpisane są do rejestru dostawców usług zaufania Ministerstwa Cyfryzacji prowadzonego przez Narodowe Centrum Certyfikacji.