Zalety i wady elektronicznego podpisu

Elektroniczny podpis coraz bardziej staje się popularny przede wszystkim ze względu na korzyści, jakie wynikają z jego zastosowania. Przede wszystkim e-podpis pozwala zaoszczędzić czas, który w przypadku chęci załatwienia spraw tradycyjnie należałoby poświęcić na stanie w kolejkach urzędowych. Osoby, które rzadko muszą załatwić sprawy w urzędzie niekoniecznie mają obowiązek zakupu płatnego bezpiecznego podpisu elektronicznego. 

Podstawowe zalety e-podpisu:

  • oszczędność czasu i pieniędzy,
  • wygoda użytkowania,
  • możliwość podpisania dokumentów online,
  • szybkość działania,
  • łatwiejsza weryfikacja wprowadzanych zmian w podpisanych dokumentach,
  • łatwość obsługi urządzeń oraz e-podpisu.

Największymi wadami są m.in.:

  • konieczność stosowania odpowiedniego sprzętu oraz infrastruktury informatycznej,
  • koszty związane z ilością w-podpisów (w przypadku konieczności zakupu podpisu dla wielu osób).