Elektroniczny podpis coraz bardziej staje się popularny przede wszystkim ze względu na korzyści, jakie wynikają z jego zastosowania. Przede wszystkim e-podpis pozwala zaoszczędzić czas, który w przypadku chęci załatwienia spraw tradycyjnie należałoby poświęcić na stanie w kolejkach urzędowych. Osoby, które rzadko muszą załatwić sprawy w urzędzie niekoniecznie mają obowiązek zakupu płatnego bezpiecznego podpisu elektronicznego.
Podstawowe zalety e-podpisu:
- oszczędność czasu i pieniędzy,
- wygoda użytkowania,
- możliwość podpisania dokumentów online,
- szybkość działania,
- łatwiejsza weryfikacja wprowadzanych zmian w podpisanych dokumentach,
- łatwość obsługi urządzeń oraz e-podpisu.
Największymi wadami są m.in.:
- konieczność stosowania odpowiedniego sprzętu oraz infrastruktury informatycznej,
- koszty związane z ilością w-podpisów (w przypadku konieczności zakupu podpisu dla wielu osób).