Osoby planujące udział w przetargach, zamówieniach publicznych muszą pamiętać o obowiązku wyrobienia oraz aktywacji podpisu elektronicznego umożliwiającego potwierdzenie tożsamości na dokumentach elektronicznych. Wszyscy zamawiający mają ustawowy obowiązek przyjmowania JEDZ (Jednolity Europejski Dokument Zamówienia) oraz ofert i wniosków w formie elektronicznej.
Podpis elektroniczny powinien zostać wystawiony przez centrum certyfikujące.
Podpis elektroniczny jest przyporządkowany wyłącznie do osoby składającej podpis, każda późniejsza zmiana jest rozpoznawana i weryfikowana.
Zamawiający uprawniony jest do weryfikacji czy osoba podpisująca dokument ma prawo do reprezentowania danego wykonawcy. Ważne jest również sprawdzenie ważności certyfikatu.
Warto zaznaczyć, że nie ma możliwości upoważnienia innych osób do korzystania z podpisu elektronicznego.
Kwalifikowany podpis elektroniczny można wyrobić nawet w ciągu 1 godziny od dokonania zgłoszenia.