Pandemia, a transformacja cyfrowa

Badania, z którymi zapoznaliśmy się w celu przygotowania bazy informacyjnej do stworzenia tego artykułu wyraźnie ukazują, że jeśli firmy decydują się na przeprowadzenie cyfrowej transformacji, wówczas najbardziej dynamiczna transformacja może zostać zaobserwowana w działach księgowości, sprzedaży, a także obsługi klienta, czyli działy, które charakteryzują się najniższym poziomem automatyzacji, ale z drugiej strony ? generujące największy rozwój prowadzonego biznesu.

Przeprowadzone badania informują nas, że z powodu pandemii, transformacja cyfrowa przyspieszyła u ponad połowy polskich przedsiębiorstw. Z kolei aż 27% przyznaje, że pandemia zmotywowała ich do podjęcia takich kroków. Jedynie w 8% firm owa transformacja spowolniła się, a w 1% była powodem do zatrzymania się.

Okazuje się również, że firmy, które w ostatnim roku szybko zareagowały na sytuację związaną z pandemią, przeprowadzając transformację cyfrową, nie tylko zyskały grono nowych klientów, znacznie zwiększyły swoje przychody, poszerzyły obszar działalności, jak również zdobyły przewagę nad konkurencją.

Firmy w Polsce z powodu wprowadzonego lockdownu, zostały zmuszone do podjęcia natychmiastowych działań i przeniesienia swojej pracy z biur do domów. Tym sposobem wprowadzenie nowych rozwiązań oraz strategii, które zostało rozplanowane na lata, musiały zostać wdrożone w tempie ekspresowym.