Wielu przedsiębiorców, ale i osób prywatnych decyduje się na zakup elektronicznego podpisu, ze względu na trzy cechy go charakteryzujące:
- wygoda,
- szybkość
- i bezpieczeństwo.
Gdy decyzja zostanie już podjęta zastanowić się należy, gdzie i jak dokonać zakupu i aktywacji e-podpisu.
Decydując się na zakup warto wybrać sprawdzoną firmę, gdzie podpisy elektroniczne są kwalifikowane i potwierdzone certyfikatem autentyczności. A ponieważ ostatnio coraz częściej można spotkać się z nie profesjonalnymi zamiennikami e-podpisów, warto szczególnie zwrócić na to uwagę.
Pełnowymiarowy i bezpieczny zestaw powinien posiadać:
- Certyfikat kwalifikowany,
- Kartę kryptograficzną
- Czytnik kart kryptograficznych
- Odpowiednie oprogramowanie
Podpis posiadający powyższe cechy jest uznawany za równoznaczny podpisowi ręcznemu, ponieważ spełnia kryteria, które uznają go za podpis elektroniczny bezpieczny.
Zakupu elektronicznych podpisów można dokonać albo za pośrednictwem internetu albo u firmy działającej we współpracy z podmiotem świadczącym usługi certyfikacyjny.
Procedura zakupu e-podpisu przez internet wiąże się z koniecznością przeprowadzenia aktywacji podpisu online, do której potrzebne są nabywcy odpowiednie komunikatory elektroniczne.