E-podpis dla księgowych

Podpis elektroniczny jest unikalny i nie do podrobienia. Sporządzany jest za pomocą bezpiecznych technologii i wyspecjalizowanych urządzeń.

E-podpis jest wygodnym rozwiązaniem dla księgowych, ponieważ znacznie ułatwia prace działu księgowości. Umożliwia przekazywanie dokumentów drogą elektroniczną do ZUS-u, Urzędu Skarbowego, Krajowego Rejestru Sądowego czy GIODO – bez wychodzenia z biura.

Korzystanie z bezpiecznego podpisu elektronicznego pozwala na przesyłanie deklaracji, wniosków oraz podań. Dokumenty opatrzone podpisem elektronicznym mają taką samą moc prawną, jakby były podpisane własnoręcznie i dostarczone osobiście lub drogą pocztową.

E-podpis w księgowości:
– kontakty drogą elektroniczną z ZUS-em (w programie Płatnik),
– składanie e-deklaracji podatkowych,
– kontakty on-line z urzędami i instytucjami (np. GIIF, KRS, e-PUAP),
– podpisywanie faktur elektronicznych (e-faktury).

Ogromną zaletą korzystania przez księgowych z podpisu elektronicznego jest otrzymanie automatycznego potwierdzenia odbioru.