Podpis elektroniczny dla obcokrajowca wydawany jest na podstawie dokumentu potwierdzającego tożsamość. Może to być zarówno dowód osobisty, jak i paszport. Nie jest wymagane posiadanie numeru PESEL ani NIP.
Podpis kwalifikowany zarówno dla obywatela RP, jak i obcokrajowca jest korzystnym rozwiązaniem, ponieważ dzięki niemu osoba ma szersze pole możliwości dotyczące przekazywania dokumentów do instytucji państwowych. Zgodnie z nowelizacją nałożony zostanie jednak obowiązek posiadania numeru PESEL, warto więc założyć taki identyfikator, w przypadku gdy dotychczas go nie posiadaliśmy.
W celu utworzenia e-podpisu obcokrajowiec na początku będzie musiał sporządzić i złożyć w urzędzie wniosek o nadanie unikatowego jedenastocyfrowego symbolu numerycznego.
Następnym krokiem jest wypełnienie odpowiedniego pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środka komunikacji elektronicznej, aby później wysłać pismo do Urzędu Skarbowego, do którego przynależy działalność gospodarcza.
Jedyne co pozostało właścicielowi podmiotu gospodarczego po przesłaniu dokumentu to czekać na odpowiedź ze strony jednostki państwowej.