Czy można nabyć e-podpis przez internet?

Elektroniczne podpisy kwalifikowane dają przedsiębiorcom wiele możliwości, związanych z załatwianiem spraw urzędowych i administracyjnych.

Posiadanie certyfikowanego podpisu kwalifikowanego daje dostęp do kluczowych e-usług na rynku, takich jak:

  • Rejestr CRBR
  • JPK(Jednolity Plik Kontrolny)
  • e-KRS
  • OSK (Ośrodek Szkoleń Kierowców)
  • e-zdrowie
  • e-zwolnienia
  • e-KRK (Krajowy Rejestr Karny)
  • ZUS PUE (Platforma Usług Elektronicznych)
  • Program Płatnik
  • e-Deklaracje
  • i wiele innych

Niektóre firmy oferują nabycie elektronicznych podpisów w formie zdalnej, czyli bez konieczności osobistego stawiennictwa.

Na czym polega zdalna obsługa przy zakupie e-podpisu?

  1. Klient musi mieć zainstalowany komunikator, aby połączyć się z usługodawcą.
  2. Na mail nabywcy e-podpisu przesyłany jest formularz do wypełnienia.
  3. Następnie Klient pokazuje swój dokument tożsamości do kamery, w ramach uwierzytelnienia.
  4. Na sam koniec w linku przesyła się zdjęcie dokumentu tożsamości i wysyła zdjęcie twarzy.

Cała procedura trwa podczas połączenia audio i video – Klienta z usługodawcą.

Zależnie od firmy proces obsługi może przebiegać inaczej, ale nabycie e-odpisu drogą elektroniczną jest jak najbardziej możliwe.