Kwalifikowany podpis elektroniczny stanowi narzędzie do podpisywania elektronicznego dokumentów mające wiążącą moc prawną, taką jak podpis własnoręczny. Podpis ten jest płatny, a można go kupić u certyfikowanego dostawcy usług zaufania. Dzięki posiadaniu kwalifikowanego podpisu można załatwiać zdalnie sprawy urzędowe oraz zawierać za odległość umowy, składać oferty przetargowe i wiele innych.
Kwalifikowany podpis jest płatny, a jego cena zależy od kilku czynników np. wybranego zestawu, czy zestaw zawiera czytnik i kartę kryptograficzną, czy podpis elektroniczny jest w chmurze, podpis kupowany jest jednorazowo, zakup certyfikatu jest na 1/2/3 lata., czasu na realizację wydania certyfikatu itp.
Standardowo przyjmuje się, iż koszt zakupu kwalifikowanego podpisu elektronicznego z potrzebnymi narzędziami i całościowy proces jego wydania oraz aktywacji wynosi ok. 400zł na rok.
Dzięki korzystaniu z podpisu elektronicznego przedsiębiorca może oszczędzić wydatki na materiały biurowe, koszty paliwa związanego z dojazdami do urzędów, księgowej itp, wydatki związane z wysyłką dokumentów oraz koszty związane z kosztami obsługi dokumentów i archiwizacji papierowych dokumentów.
Sprawdź, dlaczego warto zakupić podpis elektroniczny!