Czy istnieje możliwość unieważnienia certyfikatu posiadanego kwalifikowanego podpisu elektronicznego? W jaki sposób dopełnić procedury, aby mieć gwarancję, że certyfikat jest nieważny?
Procedurę unieważnienia certyfikatu należy dopełnić, gdy:
– została utracona lub zniszczona karta mikroprocesorowa z certyfikatem
– wystąpiła kradzież klucza prywatnego
– pojawiły się błędy w posiadanym certyfikacie
– nastąpiła zmiana danych użytkownika
– użytkownik chce zrezygnować z usług certyfikacyjnych
Warto zaznaczyć, że anulowania certyfikatu można dokonać w dowolnym momencie.
Najlepszym rozwiązaniem jest zgłoszenie się do dostawcy certyfikatu z prośbą o unieważnienie posiadanego certyfikatu. Istotne jest to, że zgłoszenia może dokonać wyłącznie użytkownik danego certyfikatu.
Użytkownik powinien przygotować wszystkie informacje, które były potrzebne do wydania certyfikatu kwalifikowanego.