Złożenie podpisu kwalifikowanego na dokumencie wymaga wpisania poprawnego kodu PIN. Jeśli podany zostanie błędny ciąg cyfr, podpis nie zostanie złożony a pismo nie zyska mocy prawnej.
PIN powinien być znany tylko właścicielowi, tak aby tylko on mógł się nim posługiwać. Nie powinno się zapisywać kodu w telefonie lub na czynniku, aby podpis nie został wykorzystany jeśli dostanie się w niepowołane ręce.
Jeśli zapomnimy kodu PIN i zostanie on kilkukrotnie wpisany z błędem, konieczne będzie jego odblokowanie.
W pierwszej kolejności konieczne będzie zalogowanie się do panelu klienta, poprzez podanie adresu e-maili tokenu wygenerowanego w aplikacji. Następnie konieczne będzie wejście w pole ?Menu karty? i ?Zresetuj numer PIN?. Kolejnym krokiem będzie wpisanie kodu PUK, który nadaje się podczas wyrabiania i aktywacji podpisu kwalifikowanego. Jeśli podany kod będzie poprawny, PIN zostanie zmienimy, jeśli trzykrotnie wpiszemy błędny PUK nasz e-podpis zostanie trwale zablokowany.