Kiedy rozpocząć procedurę odnowienia certyfikatu e-podpisu?

Podpis elektroniczny wykorzystywany jest coraz częściej w wielu obszarach. Właściciele firm mogą znacznie zmniejszyć koszty związane z funkcjonowaniem na rynku, a osoby fizyczne mają możliwość sprawnego załatwiania formalności urzędowych, sądowych, administracyjnych.

Przesyłanie dokumentów przez Internet jest bardzo tanie, wygodne oraz sprawne. Dokumenty przekazywane są natychmiast w sposób bezpieczny.

Z dnia na dzień przybywa liczba osób decydujących się na wyrobienie e-podpisu. Obowiązkiem posiadacza podpisu elektronicznego jest zadbanie również o to, aby we właściwym momencie odnowić certyfikat (w przypadku certyfikatu kwalifikowanego). Kiedy należy przystąpić do procesu odnowienia posiadanego certyfikatu kwalifikowanego?

Bezpiecznym sposobem jest rozpoczęcie procesu odnowienia co najmniej 14 dni przez wygaśnięciem posiadanego certyfikatu kwalifikowanego. Odnowiony certyfikat kwalifikowany może posiadać okres ważności rozpoczynający się do 60 dni od momentu jego wydania – tym samym można odnowić posiadany certyfikat tak, aby był on ważny dopiero od momentu wygaśnięcia poprzedniego.